אוממיקס אפקטיבי גם להפחתת סוכר

Ketchup souce

אוממיקס – מפחית נתרן וסוכר תוך שמירה על פרופיל הטעם ואף שיפורו, בעל התוויה נקייה

חברת מלח הארץ מודיעה: אוממיקס הפיתוח החדשני ומוצר הדגל של מלח הארץ שנועד להפחתת נתרן במוצרי מזון נמצא אפקטיבי גם בהפחתת סוכר.  

ה'אוממיקס' של 'מלח הארץ', הינו מקפיץ טעם טבעי, בעל התוויה נקייה (CLEAN LABEL). הוא מכיל תערובת ייחודית של מלח ים עם תמצית אוממי עוצמתית המאפשרת ליצרניות המזון להפחית באופן משמעותי את כמות הנתרן והסוכר מבלי להתפשר על הטעם!

האוממיקס מהווה גם תחליף למשפרי טעם בעלי מוניטין שלילי בעיני הצרכן כגון: MSG (מונוסודיום גלוטומאט), תמציות שמרים, HVP (הידרוליזאטים של חלבונים צמחיים) וכד', המשמשים כיום את תעשיית המזון אך הם גם מוסיפים טעם אופייני משלהם.

רויטל בן שחר מנהלת השיווק הגלובלית של מלח הארץ מסבירה "האתגר שלקחנו על עצמינו במלח הארץ הוא לסייע לתעשיית המזון להפחית נתרן וסוכר ממוצרים קיימים וחדשים ולשמרה על פרופיל הטעם האהוב והמוכר לצרכנים ואף לשפר אותו. הוספת אוממיקס למוצרי מזון מעצימה את כל הטעמים הטבעיים של המזון ללא טעמי לוואי ותוך שמירה על התוויה נקייה"

אוממיקס אף זיכה את 'מלח הארץ' בפרס החדשנות היוקרתי במסגרת תערוכת המזון העולמית IFT 2017 FOOD EXPO חבר השופטים ציין בין נימוקיו כי האוממיקס הינו מוצר בעל חדשנות יוצאת דופן ופורצת דרך.

היישום העיקרי של הפחתת סוכר ומלח שמציע האוממיקס הוא ברטבים מתובלים המכילים כמות גדולה של סוכר, דוגמת קטשופ, רוטב ברביקיו, רוטב אלף האיים, רוטב צ'אטני, רטבי פיצה ופסטה ומגוון של רטבים לארוחות מוכנות מראש לאכילה. מוצרים אלה, בעלי תיבול עז בבסיסם, מכילים רמה גבוהה מאוד של סוכר שיכול להגיע גם ל-10-25% מהמוצר. השימוש באוממיקס במוצרים אלה יכול להפחית במקביל עד 45% מהנתרן ועד 25% מהסוכר, תוך שמירה על פרופיל הטעם המוכר ושיפורו.

"הצרכנים משתמשים ברוטב או בתבלינים כמעט בכל ארוחה שלהם", אומר דיוויד הארט, מנהל היחידה העסקית של מלח הארץ. "מוצרים אלה יכולים להגדיל משמעותית את כמויות הנתרן והסוכר היומית שאנו צורכים. לדוגמא, כף אחת של קטשופ יכולה להכיל עד כפית אחת של סוכר. האוממיקס הוא פתרון קל לשימוש, אשר משפר את הטעם של כל המוצרים באופן טבעי ובמקביל מפחית את כמויות המלח והנתרן בצורה דרסטית".

חברת מלח הארץ ערכה מספר ניסויים במוצרים בהם ישנן כמויות גדולות מאוד של נתרן וסוכר ומצאה כי במתכון בסיסי של קטשופ, שימוש באוממיקס יכול להפחית את כמות הנתרן ב-30% ואת כמות הסוכר ב-25% תוך שמירה על מוצר בעל פרופיל טעם זהה. תוצאות גבוהות מצוינות נרשמו גם בניסוי שנערך ברוטב אלף האיים – בו חלה ירידה של 26% בכמות הנתרן ו-25% בכמות הסוכר. מלבד הוספה של אוממיקס לא נעשה כל שימוש בממתיקים חלופיים או תחליפים אחרים כדי להגיע לתוצאה של הניסוי.

לאור הרגולציה ההולכת וגדלה בתחום מודעות הצרכנים ברחבי העולם, הפחתת סוכר הפכה לאחד הנושאים החמים בתחום המזון הבריא. המס שיצא לפועל לאחרונה על משקאות ממותקים בבריטניה, השינויים בפורמולות של מוצרים ופיתוח מוצרים חדשים בריאים יותר הם חלק מהדוגמאות לפעולות שנוקטות תעשיות המזון בעולם לתקנות החדשות בנושאי סוכר. עם זאת, רוב חברות המזון נאבקות כדי להשתמש רק בפתרונות טבעיים להפחתת רמות הסוכר במוצרים שלהן.

אבל בהפחתה משמעותית של מלח וסוכר, זה מתאפשר באמצעות חדשנות האוממיקס". נכון להיום האוממיקס של 'מלח הארץ' זמין בריטניה, אירלנד, הולנד, בלגיה וצרפת באמצעות מפיץ בלעדי ובארצות-הברית ובקנדה באמצעות מפיץ בלעדי נוסף.

גם בישראל יצרניות מזון מובילות בחרו באוממיקס על פני פתרונות אחרים וכבר משתמשות בו לצורך הפחתת  נתרן במוצריהן, וחברות רבות בארץ ובעולם נמצאות בימים אלה בתהליך פיתוח מוצרים ושיפור מוצרים קיימים בשילוב ה'אוממיקס'.

"מלח הארץ" הינה היצרנית העיקרית של המלח בישראל מאז 1922. "מלח הארץ" הנה חברה שורשית ומתחדשת, המצמיחה תעשיה מועילה לאדם, לקהילה ולסביבה. "מלח הארץ" מובילה את מהלך מיתוג עולם המלח בישראל ומציעה מגוון רחב של מלח ים משובח בטעמים, במרקמים ולשימושים שונים.

דילוג לתוכן