כיצד להפחית מלח במיונז

נתרן כלורי נמצא בשימוש נרחב במיונז, בעיקר כמשפר ומעצים טעם. כיום מיונז מכיל 0.1-2% מלח. תוספת אוממיקס למוצר משפרת בצורה משמעותית את הטעם והמליחות ובכך מאפשרת הפחתה כוללת משמעותית של נתרן, מבלי לפגוע בטעם ובלא הוספת טעמי לוואי.

הכנה:

  1. הכנס את כל הרכיבים למעבד מזון עם סכין חדה
  2. ערבב במהירות גבוהה
  3. הוסף את השמן לתערובת באיטיות ובהדרגה תוך כדי ערבוב עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה
  4. מלא צנצנות וסגור עד לשימוש

*מבחני טעימה מקצועיים מצביעים כי מליחות מיונז מופחת מלח ב-31% ובתוספת 8.0% אוממיקס הייתה הקרובה ביותר לטעם המוצר המקורי. יחד עם זאת, הטעם הכללי, התחושה בפה והטעם לאורך זמן היו גבוהים יותר במוצר שהכיל אוממיקס.

**בוצע ע"י MTR-TNS באמצעות פנל טעימה מומחה, נובמבר 2015.

איך להפחית מלח במיונז – גרסת Pdf לקריאה נוחה.

 

אוממיקס – גלו את הדרך הטעימה ביותר להפחתת נתרן

אוממיקס הינו תמצית אומאמי עוצמתית וטבעית בתוספת מלח ים, המאפשרת ליצרניות מזון להפחית בצורה משמעותית את כמויות הנתרן מבלי להתפשר על הטעם.

האוממיקס מורכב ממלח ים מובחר ומיצוי ירקות עשיר באוממי – האוממי, המוכר כטעם החמישי, ידוע ביכולתו להדגיש ולהעצים טעמים וארומות של מוצרים מלוחים.

בזכות זאת יכולים כעת יצרני מזון לספק לצרכנים מוצר עשיר וערב לחיך, לצד שמירה על רמות מלח נמוכות. אוממיקס הינו מוצר נוזלי מסיס במים, טבעי, כשר בהתאם לחוקי היהדות והאסלם, ואינו מכיל חומרים מלאכותיים או מונוסודיום גלוטמט.

בעזרת אוממיקס ניתן להפחית מלח ונתרן בצורה קלה ופשוטה, בהתאם למגמה הכלל עולמית המבקשת לצמצם את כמויות המלח הנצרכות ממזונות מעובדים שונים. בכדי להוריד את לחץ הדם ולצמצם את השפעתו על תפקוד הלב וכלי הדם.

אוממיקס עונה בצורה מושלמת הן על דרישות הטעם של יצרני המזון והן על דרישות הבריאות. תוספת אוממיקס משפרת בצורה משמעותית את הטעם והמליחות ובכך מאפשרת הפחתה כוללת משמעותית של נתרן, מבלי לפגוע בטעם וללא טעמי לוואי.

דילוג לתוכן