איך להפחית מלח בשימורי טונה

מתכון לטונה שימורים

כיום נעשה שימוש נרחב במלח בשימורי הטונה, בעיקר משיקולי טעם, בכמות ממוצעת של 0.9-1.1% (או 350-450 מ"ג נתרן ל-100 גר'). הוספת אוממיקס לשימורי הטונה משפרת בצורה משמעותית את הטעם והמליחות ובכך מאפשרת הפחתה כוללת משמעותית של נתרן, מבלי לפגוע בטעם וללא טעמי לוואי.

תהליך הכנה לפחיות טונה במשקל 160 ג':

  1. יש להכין מראש שמן צמחי חם ותערובת תמלחת חמה
  2. מערבבים מים חמים, מלח ואוממיקס לתוך המסה
  3. ממלאים פחית ריקה ב-110-112 ג' בשר טונה
  4. ממלאים את הפחית ב-24 ג' תערובת תמלחת חמה
  5. מוסיפים לפחית 24 ג' שמן צמחי חם
  6. סוגרים את הפחית
  7. מעקרים באוטוקלב ב-°115C-121 למשך שעה וחצי עד שעתיים
  8. מיד לאחרי העיקור יש לקרר את הפחיות במים בטמפרטורה °25C-35
  9. להניח לקירור ויבוש

*מבדקי טעימה מקצועיים מצביעים על כך ששימורי טונה בהפחתה של 7.28% נתרן ובתוספת 3.0% אוממיקס בלבד היו הקרובים ביותר לטעם המוצר המקורי.

איך להפחית מלח בשימורי טונה – – גרסת Pdf לקריאה נוחה.

 

אוממיקס – גלו את הדרך הטעימה ביותר להפחתת נתרן

אוממיקס הינו תמצית אומאמי עוצמתית וטבעית בתוספת מלח ים, המאפשרת ליצרניות מזון להפחית בצורה משמעותית את כמויות הנתרן מבלי להתפשר על הטעם.

האוממיקס מורכב ממלח ים מובחר ומיצוי ירקות עשיר באוממי – האוממי, המוכר כטעם החמישי, ידוע ביכולתו להדגיש ולהעצים טעמים וארומות של מוצרים מלוחים.

בזכות זאת יכולים כעת יצרני מזון לספק לצרכנים מוצר עשיר וערב לחיך, לצד שמירה על רמות מלח נמוכות. אוממיקס הינו מוצר נוזלי מסיס במים, טבעי, כשר בהתאם לחוקי היהדות והאסלם, ואינו מכיל חומרים מלאכותיים או מונוסודיום גלוטמט.

בעזרת אוממיקס ניתן להפחית מלח ונתרן בצורה קלה ופשוטה, בהתאם למגמה הכלל עולמית המבקשת לצמצם את כמויות המלח הנצרכות ממזונות מעובדים שונים. בכדי להוריד את לחץ הדם ולצמצם את השפעתו על תפקוד הלב וכלי הדם.

אוממיקס עונה בצורה מושלמת הן על דרישות הטעם של יצרני המזון והן על דרישות הבריאות. תוספת אוממיקס משפרת בצורה משמעותית את הטעם והמליחות ובכך מאפשרת הפחתה כוללת משמעותית של נתרן, מבלי לפגוע בטעם וללא טעמי לוואי.

מוצרים קשורים

חברת מלח הארץ מציעה מגוון רחב של מוצרי מלח ושמה דגש על איכות גבוהה, מוצרים בריאים וטעימים תוך שמירה על איכות הסביבה. חברת מלח הארץ מציעה מגוון רחב של מוצרי מלח ושמה דגש על איכות גבוהה, מוצרים בריאים וטעימים תוך שמירה על איכות הסביבה. מוצרי מלח ושמה דגש על איכות גבוהה, מוצרים בריאים וטעימים תוך שמירה על איכות הסביבה.

דילוג לתוכן