מה זה מלח הימלאיה?

מלח הימלאיה ורוד

מה מיוחד במלח הימלאיה? למה הצבע שלו ורוד? למה הוא משמש?

סלעי מלח שנוצרו לפני מיליוני שנים עם התאדות מי ים, הותירו מאגרי מלח בעלי צבע ורוד עמוק עד ורוד בהיר וארומה מיוחדת, המלח מעניק לכל מנה ארומה וטוויסט ייחודי. את גבישי ההימלאיה ניתן לזהות בקלות בשל צבע אפרסק–ורדרד שלהם המוענק להם מנוכחותם של מינרלים שונים. המלח מתאים לתיבול, בישול, צליה לכל סוגי המזון וכן תורם לקישוט ועיטור מנות שונות.

מלך היופי של המלחים – מלח הימלאיה ורוד

מלח ההימלאיה הוא מלח סלעים שנכרה בפקיסטן. למלח יש מגוון של צבעים בגוונים ורודים ולבנים, הצבע המיוחד של המלח נגרם משינויים בהרכב המינרלים של המלח. הוא משמש בעיקר כאלטרנטיבה טעימה ודקורטיבית למלח שולחן, אך משמש גם ככלי בישול והגשת אוכל, מנורות מלח, טיפולי ספא ועוד. מלח הימלאיה ורוד דומה אך שונה ממלח הודי שחור-ורוד.

מלח הימלאיה ורוד גס

מלח ההימלאיה נחצב מהרי רכס המלח בהימלאיה. מלח ההימלאיה מגיע משכבה עבה של תצורת גיאולוגית שהצטברה לפני מיליוני שנים. האגדה מספרת שמי שגילה את שכבות המלח בהימלאיה היה צבאו של אלכסנדר הגדול. עם זאת, הרישומים הראשונים של הכרייה היו של מקומיים משנים קודמות לכן.

מה הטעם שלו?

טעמו של מלח הימלאיה שונה ממלח רגיל. בזכות המינרלים שבו, רמת מגנזיום שונה גורמת למליחות גבוהה יותר. כך שאם אתם רוצים להמעיט בכמות המלח ועדיין לשמור על מליחות גבוהה, מלח הימלאיה מצויין למטרה.

מלח הימלאיה ורוד דק

מלח ההימלאיה דומה מבחינה כימית למלח שולחן, מבחינה תזונתית, מלח ההימלאיה גם דומה למלח הנפוץ.

למלח הימלאיה יש עוד שימושים, ניתן להשתמש בו לא רק לתיבול אלא גם כמצע להכנת המנות, כמו למשל דג או עוף שלם בתנור מבושלים על בלוק של מלח הימלאיה, שיטת בישול זו שומרת את המיצים הטבעיים של המנה וכך מעניקה למנות עסיסיות וארומה מלוחה. גם בקונדיטוריה נפוץ השימוש במלח זה, למשל במנת קרמל מלוח ובמנות שוקולד שונות.


חברת "מלח הארץ" היצרנית המובילה של מלח איכותי למזון בישראל מאז 1922 בעתלית ובאילת. החברה הינה חברה שורשית ומתחדשת, המצמיחה תעשיה מועילה לאדם, לקהילה ולסביבה.

מוצרים קשורים

חברת מלח הארץ מציעה מגוון רחב של מוצרי מלח ושמה דגש על איכות גבוהה, מוצרים בריאים וטעימים תוך שמירה על איכות הסביבה. חברת מלח הארץ מציעה מגוון רחב של מוצרי מלח ושמה דגש על איכות גבוהה, מוצרים בריאים וטעימים תוך שמירה על איכות הסביבה. מוצרי מלח ושמה דגש על איכות גבוהה, מוצרים בריאים וטעימים תוך שמירה על איכות הסביבה.

דילוג לתוכן