מלפפון חמוץ במלח

איך מכינים מלפפונים חמוצים במלח בבית? החמצה ביתית של חמוצים במלח יכולה להיות משימה לא פשוטה, אבל אם עובדים לפי כמה חוקים, מרוויחים בטעם וגם בריאות.


למה להכין חמוצים בבית אם אפשר לקנות אותם בסופר?

את החמוצים המקוריים הכינו מאז ומתמיד בבית. בעזרת מתכונים שעברו מדור לדור, ובתהליך שנמשך זמן רב (מינימום שבוע) ידעו להוציא מהחמוצים את הטעם הכי טוב שאפשר, ולא פחות חשוב; חיידקים פרוביוטים חיוניים ובריאים לגוף האדם. לא סתם סבתות ממליצות לשתות את מיי החמוצים, הם טומנים בתוכם שפע של בריאות.

הכנת החמוצים לא באמת מסובכת, לוקחת בדיוק 15 דקות הכנה, דורשת מעט הכנות וטיפול שוטף. כל מה שצריך זה מלפפונים טריים, מים, מלח וכלי אטום שישמור את המלפפונים בתוך הנוזל. הקסם נוצר הודות לכך שלמלפפונים אין חשיפה לחמצן במשך שבוע שלם (לפחות), ואחרי שלושה שבועות יופיעו גם חיידקי אצידופולוס שהם מין נפוץ של חיידקים ידידותיים וסופר בריאים. 

מלח משמש תפקיד חשוב בהתססה של המלפפונים. תהליך ההתססה של החמוצים צריך להיות מוקפד, סטרילי ואטום מאוויר, בשביל לקבל ממנו תוצאות טובות וטעימות. חשוב להשתמש במלפפונים איכותיים וטריים, שאין בהם פגמים. מלפפון פצוע יכול לגרום לחיידקים רעים להיווצר עליו ולהרוס את החמוצים. דבר נוסף שיכול לשבש את תהליך הכבישה, הוא מגע המלפפונים עם האוויר שנמצא בתוך הצנצנת ולכן חשוב שכל המלפפונים יהיו שקועים עמוק בתוך המים ולא יצופו מעל קו המים, שלא יהיו חשופים לאוויר.

כמה מלח שמים בחמוצים במלח?

על כל כוס מים אחת שמים כפית גדושה של מלח, או 40-50 גרם על כל ליטר מים, תלוי בטעם שאתם אוהבים. יש שמעדיפים מלוח יותר ויש כאלה שפחות, תצטרכו לגלות מהי הכמות שמתאימה לכם דרך ניסיונות עם כמויות שונות של מלח. בנוסף למלח יש שמוסיפים שום ועשבי תיבול לכבישה בהתאם להעדפת טעם.

מה ההבדל בין כבישה בחומץ מול כבישה במלח?

כבישה בחומץ מייצרת מלפפונים שנראים דומה לחמוצים שנכבשו במלח, אבל ההבדל ביניהם הוא הטעם וכמות החיידקים הטובים שנוצרים במים עם המלח. כבישה בחומץ לא תייצר לכם את הפרוביוטיקה החשובה שמייצרת הכבישה במלח. החומץ עצמו כבר מותסס ולא יוצר תהליך התססה לחמוצים, אלה רק מחמיץ אותם. אפשר להוסיף לצנצנת כבושים במלח מעט חומץ בלי לפגוע בחיידקים הטובים. כמות גדולה יותר תפגע בתסיסה.

שימוש חוזר בכבישה כמו במחמצת

כבישת מלפפונים במלח מייצרת מלפפונים טעימים וחמוצים, בנוסף לחמוצים תקבלו נוזל עשיר ופרוביוטי, שאותו מומלץ מאוד לשתות או להשתמש בו למנות אחרות, נוזל הכבישה מלא בטעמים, ובדומה לשימוש חוזר במחמצת מומלץ לשמור מעט מהנוזל לכבישה הבאה שלכם. לאחר כל פעם שסיימתם לאכול את כל החמוצים, שמרו מעט מהנוזל בצנצנת לסבב הבא, לשדרוג הטעם ושיפור כמות החיידקים הפורביוטים בכבישה.

טרנד הבישול הביתי צבר תאוצה בתקופה האחרונה. כאשר מבלים יותר זמן בבית, אפשר להשקיע בהכנת אוכל העשוי בעבודת יד – בזמן שתהפכו למומחים בכבישת מלפפונים בבית, תוכלו להכין חמוצים גם מירקות ופירות אחרים, ותגלו עולם שלם של טעמים שלא הכרתם.

מוצרים קשורים

חברת מלח הארץ מציעה מגוון רחב של מוצרי מלח ושמה דגש על איכות גבוהה, מוצרים בריאים וטעימים תוך שמירה על איכות הסביבה. חברת מלח הארץ מציעה מגוון רחב של מוצרי מלח ושמה דגש על איכות גבוהה, מוצרים בריאים וטעימים תוך שמירה על איכות הסביבה. מוצרי מלח ושמה דגש על איכות גבוהה, מוצרים בריאים וטעימים תוך שמירה על איכות הסביבה.

דילוג לתוכן