50% פחות נתרן מומלץ לצריכה יומיומית להפחתת כמות הנתרן בתפריט

חברת "מלח הארץ" מציעה:מלח הארץ מופחת נתרן50% פחות נתרן, מומלץ לשימוש יומיומי לאלה המבקשים להקפיד על הרגלי תזונה בריאים ומאוזנים, לעצמם ולבני משפחתם.

מלח הארץ מופחת נתרן, מכיל כ- 50% פחות נתרן מאשר מלח רגיל. בעוד שב-100 גרם של מלח שולחני רגיל יש 39 גרם נתרן, הרי שב-100 גרם של "מלח הארץ מופחת נתרן" יש רק 19 גרם נתרן. המוצר מופק על בסיס מלחי ים כאשר את חלק הנתרן מחליף אשלגן.

האשלגן הינו מינרל חיוני לגוף. לאחרונה פרסמו ארגוני הבריאות בעולם שמזון עשיר באשלגן עשוי למנוע לחץ דם גבוה ומחלות לב.

 

עליזה רביצקי, מנהלת אבטחת האיכות בחברת מלח הארץ מסבירה:

המלח הנמצא ב״מלח הארץ מופחת נתרן״, כמו כל מוצרי המלח הנוספים של חברת 'מלח הארץ', מופק ממי הים  האדום. רכיב האשלגן כלוריד המצוי במוצר מופק ממי ים המלח.

תהליך ההפקה של המלח נעשה באופן אקולוגי ע"י אידוי מי ים. במהלך האידוי שוקעים מינרלים שעיקרם קלציום (Calcium), קרבונט (Carbonate), ורק אז מתחיל שיקוע המלח. לאחר שיקוע רוב המלח מורחקות התמיסות המרוכזות המכילות מינרלים רבים נוספים שעיקרם מלחי מגנזיום, אשלגן וברום.  

המלח שנאסף נשטף במי ים מרוכזים ומכיל מגוון מינרליים מהים כמו קלציום, מגנזיום, סולפט ושלל אלמנטי קורט המצויים באופן טבעי במי הים,

יתרון חשוב נוסף ל "מלח הארץ מופחת נתרן" הוא בטעמו הדומה לטעמו של מלח רגיל ולכן הבחירה בו מאפשרת לכל המשפחה להפחית את צריכת הנתרן וליהנות מיתרון בריאותי.

המלח מופחת הנתרן מורכב מתערובת של שני מלחים – מלח נתרן כלוריד ומלח אשלגן כלוריד. לתערובת זו הוסף שיעור מזערי של סוכר במטרה למסך את טעמו המריר/מתכתי של האשלג ולצמצום את תחושת טעם הלוואי – after taste.

 

עליזה רביצקי, מנהלת הבטחת האיכות בחברת מלח הארץ, עונה על שאלות:

  • האם צריכה מוגברת של אשלגן פחות מסוכנת מצריכה גבוהה של נתרן?

הצריכה היומית המומלצת לנתרן עומדת על -2500-2,300 מ"ג ביום, ולאשלגן על 4,800 מ"ג ביום. ולכן בצריכה מאוזנת לא צפוי נזק מוגבר בשימוש במוצר המופחת נתרן במקום במלח רגיל.

לסובלים ממחלות כליה, או ממחלות כרוניות הצורכים תרופות מומלץ להיוועץ ברופא לפני השימוש במוצר מופחת  הנתרן.

 

  • מדוע אין בנמצא מלח נטול נתרן לחלוטין?

בניגוד למצב הקיים לגבי סוכר שנמצאו לו מספר רב של תחליפים, למלח אין כמעט תחליף. תחושת הטעם בעיקרה מושגת בשל נוכחות של רצפטורים ע"ג הלשון. לטעם המתוק  זוהו מספר רב של רצפטורים ונמצאו מספר רב של תחליפים המצליחים להתקשר אליהם ולהעניק את תחושת המתיקות. למלח ככל הנראה קיים רק ערוץ חישה אחד המגיב  לנתרן בלבד. ערוץ זה רגיש גם לליתיום שהוא רעיל ולכן אינו יכול להוות תחליף למלח הרגיל. האשלגן הוא אחד המינרלים הבודדים היכולים להחליף חלק מתחושת המליחות במלח, אך לא רצוי להשתמש בו ללא מלח כתחליף.

 

  • חומר מונע התגבשות – מדוע מוסיפים למלח. ומה היה קורה לו לא היו מוסיפים חומר זה? מהו החומר הזה?

, לא ניתן יהיה להשתמש במוצר ללא חומרים מונעי התגבשות. החומרים מאושרים ברשימת תוספי המזון של שרות המזון והם E535 ו E504  שהוא מגנזיום קרבונט, זאת  ע"מ להקל על זרימת המלח. במחקרים נמצא כי המינרלים אשלגן ומגנזיום פועלים בגוף בשילוב לטיפול בבעיות שונות של מערכת הלב וכלי הדם.

 

  • אלו מקורות מכילים מינרלים רבים יותר?

בעיקרון מלח נתרן כלוריד הינו משאב הקיים בשפע  בטבע -בימים ובאוקיינוסים, כמו גם במרבצי מלח תת קרקעיים, כסלעי מלח. אשלגן כלוריד.

 

לעמוד המוצר – ״מלח הארץ מופחת נתרן״

מלח הארץ מופחת נתרן, כמו גם את כל מוצרי חברת "מלח הארץ", ניתן להשיג בכל רשתות השיווק והחנויות הפרטיות.

"מלח הארץ  מופחת נתרן" מגיע במלחייה שולחנית המכילה 250 גרם והוא כשר בהשגחת הבד"ץ ירושלים של העדה החרדית.

 

"מלח הארץ" הנה היצרנית העיקרית של המלח בישראל מאז 1922. "מלח הארץ" הנה חברה שורשית ומתחדשת, המצמיחה תעשיה מועילה לאדם, לקהילה ולסביבה.

"מלח הארץ" מובילה את מהלך מיתוג עולם המלח בישראל ומציעה מגוון של מלח ים משובח בטעמים, במרקמים ושימושים שונים.

 

 

דילוג לתוכן